29 Nov 2006

najvažniji post u svetu bloga.

sledi jedna od najružnijih grešaka koja se neretko može čuti, čak i od finih ljudi. koncentracija sada>>

jer = zato što
je l' = je li = jeste li

+ lekcija iz pravopisa: je_l' (ne jel)

ej! sa jer se ne pita.
je l' nije veznik uzročnih rečenica.
obrnuto je.

nadam se da prvi put čujete ovu glupost, mene sramota da ispravljam ljude s kojima komuniciram kad kažu "jer ideš...?" :x


edit: rečca li.
anonimni čitalac bloga kaže da se
jel piše upravo ovako, a pošto se to ne podudara sa današnjom lekcijom, dodaću još par redova.
oko pisanja te/tih reči nisu se svi jezičari složili. otprilike, u svakoj knjizi pravopisa ili gramatike iz moje police stoji drugačije pravilo, koliko se sećam. ali ono što je sigurno je da
je l' ne može ni po kom osnovu biti nepravilno.



25 Comments:

At Wed Nov 29, 06:33:00 pm , Blogger Unknown said...

da, prvi put čujem za ovakvu grešku
Oo
ali ne sumnjam da je i ona može sresti kojekuda.

aj sad daj nešto zanimljivo §:]

 
At Wed Nov 29, 06:33:00 pm , Anonymous Anonymous said...

^
|

 
At Wed Nov 29, 06:36:00 pm , Blogger friend in need said...

hajde, pitaj shta ti nije jasno slobodno.

 
At Wed Nov 29, 06:45:00 pm , Blogger Unknown said...

upitala bih da imam nedoumicu.. nego me vise interesuju postovi kao sto je "odnosno - tj." od rječce "ne" §;]

 
At Wed Nov 29, 06:51:00 pm , Blogger friend in need said...

oh. da li je ovo neka podrshka chudne forme?!
ja sam frend in nid. chovek je trazhio rechcu ne.

 
At Wed Nov 29, 07:13:00 pm , Blogger Unknown said...

zezanje!
svaki post je pomoć.

 
At Wed Nov 29, 07:36:00 pm , Anonymous Anonymous said...

da,da. skroz. hvala za je l, jer.

 
At Wed Nov 29, 07:41:00 pm , Blogger friend in need said...

hvala shto cjesh nauchiti

 
At Wed Nov 29, 09:00:00 pm , Anonymous Anonymous said...

ne bih se složila da je je l' piše ovako.
tačno je da ljudi užasno nerviraju sa JER i JEL (pošto nemaju pojma kad treba da se koristi jedno, a kad drugo) ali jel se piše spojeno, jer kada imamo takve slučajeve sa: da li, je li itd. i kada skratimo drugu rječcu onda preostalo slovo od druge rječce pripajamo prvoj riječi.
i prilično sma sigurna u to:)

 
At Wed Nov 29, 09:10:00 pm , Blogger Branko said...

super ti je blog! možeš da napišeš neki post o greškama oko: "u vezi nečega" i "u vezi SA nečim". to je jedna od nedoumica koje mi paraju uši redovno, kao i pleonazmi (posebno "čak šta više")

 
At Wed Nov 29, 09:48:00 pm , Blogger friend in need said...

hvala.
biće nešto od pleonazama sigurno, a problem u vezi sa "u vezi sa" smo već rešili.

 
At Thu Nov 30, 11:24:00 am , Anonymous Anonymous said...

charoban blog

 
At Thu Nov 30, 08:10:00 pm , Blogger Blog O' Yeah! said...

Jeste li jeli!?

 
At Thu Nov 30, 08:25:00 pm , Blogger friend in need said...

jao što ste intelektualni.

 
At Fri Dec 01, 12:45:00 am , Anonymous Anonymous said...

Ali, ja sam pitala ljude: rekli su mi da moze i "jel" i "je l'" ali da je pravilnije kad se pise zajedno.
:)
Super blog... svaka cast

 
At Fri Dec 01, 12:48:00 am , Anonymous Anonymous said...

Samo jedno pitanje... Da li "izgleda na" ili "lici na" ?
Hvala

 
At Fri Dec 01, 12:54:00 am , Anonymous Anonymous said...

^
fani

 
At Fri Dec 01, 02:39:00 pm , Blogger friend in need said...

da, ivanice, baš kao što sam rekla, postoje različita shvatanja problematike pisanja skraćenih oblika za "je li". a jezik se razvija.
"lichi na(+akuzativ)"
"izgleda kao(+nominativ)"

 
At Fri Dec 08, 03:50:00 pm , Anonymous Anonymous said...

hiljadu puta sam cula ovu gresku i uzasno me nervira. nadam se da ce ljudi nauciti vec jednom!

 
At Fri Dec 08, 10:03:00 pm , Anonymous Anonymous said...

jao jao

 
At Fri Dec 15, 08:03:00 am , Blogger Unknown said...

zipa, lepo lepoooo:]
haha nego i mene sramota da kazhem, bash ovih dana komuniciram sa jednim likom, ozbiljan chovek bre, ali kad krene da me pita sa "jer" ja se oduzmem:/

 
At Fri May 29, 09:18:00 am , Blogger Српска ћирилица said...

А да ли овде ико користи ћирилицу, кад сте сви тако писмени?
А тек кад видим: подрсхка, цхудан, тразхити ... :-)
Важније од тога да ли се нека реч пише овако или онако, јесте да ли на српском језику на ћирилици, или није!
Ћирилица се пише срцем!
Није свеједно. Десет векова ћирилице!

 
At Fri Dec 04, 07:54:00 pm , Blogger Unknown said...

već pedeseti put čujem takvu glupost. a za jel ne znam. rečnik jezičkih nedoumica kaže je l'. ja u neobaveznoj komunikaciji (chat) pišem je l.

 
At Sun May 29, 01:59:00 am , Anonymous Anonymous said...

može i jel' i je l'. u pravopisu matice srpske piše da se ne preporučuje odvajanje jednog slova, a klajn kaže da treba pisati odvojeno.

 
At Wed Jan 09, 03:28:00 pm , Anonymous Anonymous said...

[url=http://sexrolikov.net.ua/tags/Melissa/]Melissa[/url] Смотри и дрочи : [url=http://sexrolikov.net.ua/tags/%C0%ED%E0%F2%EE%EB%FC%E5%E2%ED%E0/]Анатольевна[/url] , все это смотреть

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home