20 Nov 2006

u vezi sa mejlom.

dobila sam mejl od dva nepismena dečaka, ali, pošto kažu da se stide zbog toga, neću mnogo da ih hejtujem. u svakom slučaju naterali su me da ovaj post posvetim najavljenoj lekciji za glupe.. ;]

subject: u vezi bloga

pogrešan padež. nadam se slučajno. u vezi sa nečim, nikada u vezi nečega. kada reči "u vezi" pustim u gugl traganje, otprilike svaki treći rezultat sadrži tačnu upotrebu.

a u mejlu kaže:
to je ono
treba da ili trebalo bi


hehe, simpatično je što znaju ljudi da ima neka zajebancija sa tim, ali nikad ne žele da nauče. e, pa, pažljivo sada:

trebati
recimo da je prvi slučaj kada ovaj glagol zahteva još jedan (trebati uraditi, trebati stići, trebati požuriti, itd.). u tom slučaju, on je bezličan, ima jedan jedini oblik – treba.
  • (ja) treba da uradim
  • (ti) treba da stigneš
  • (mi) treba da požurimo
- trebalo bi predstavlja ekvivalent, a, pošto često zvuči lepše, preporučljivo je koristiti njega.
- ukoliko se radi o prošlom vremenu, umesto nepravilnog trebao si da razmisliš, kaže se trebalo je da razmisliš.
!ali! ako se govori o subjektu u množini, trebalo bi odlučiti se za neki drugi sinonimni glagol (morati, imati), što je očigledno u primeru: Mi je trebalo da zamislimo. trebalo je u jednini nikako se ne slaže sa subjektom mi u množini.

drugi slučaj: glagol trebati je samostalan (ne zahteva dopunu drugog glagola) i označava potrebu. menja se kroz sva lica, ima dobro poznate nastavke i različita gl. vremena:
  • (on) treba tvoju pomoć
  • (vi) ćete nam trebati/trebaćete nam
  • (oni) su trebali podršku
nije teško.


3 Comments:

At Mon Nov 20, 05:22:00 pm , Anonymous Anonymous said...

hvala na odgovoru ;)

 
At Tue Nov 21, 07:59:00 pm , Blogger friend in need said...

nema frke. pitaj opet, kad se setish necheg.

 
At Sun Apr 14, 01:31:00 am , Anonymous Anonymous said...

Koja je prava naša reč za Hrvatsku reč Rajčica?

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home