25 Nov 2006

glagol biti.

nadam se da je ovo poslednja lekcija za glupe u ovom segmentu. prvo sam planirala da pravim napredan kurs jezičkih nedoumica, ali potražnja za glupostima je daleko veća. i još se nadam da će što manjem broju ljudi ovo koristiti (jer vi to već znate).
da.

biti u potencijalu (ono kad iskazujemo mogućnost)

  1. ja bih
  2. ti bi
  3. on bi
  1. mi bismo
  2. vi biste
  3. oni bi

biti u futuru

  1. ja ću biti/biću
  2. ti ćeš biti/bićeš
  3. on će biti/biće
  1. mi ćemo biti/bićemo
  2. vi ćete biti/bićete
  3. oni će biti/biće

  • Potrebni smo im kao vojnici da bi smo ubijali druge radnike i radnice, (kontra-punkt.info)
  • Kada bi smo bili dovoljno trezveni, rekli bi smo - Nećemo to da slušamo. (slobodnaevropa.org)
  • Sta bi smo bez naseg lengvidza ? (forum.b92.net)
  • Bi ces mrtav pre nego sto stignu (burek forum)
  • Ja bi opet samo s' tobom. (harisdzinovic.com)
  • ja bi svog objesila naopako i da tako visi dok ne krepa. (forum.becka-raja.at)


ne budite retardirani kao ovi jadni ljudi.


edit: jedna zanimljivost u vezi sa svim ovim.

bitisati - turcizam koji se pogrešno koristi kao sinonim za biti (živeti/postojati), a zapravo znači propasti/umreti (iz izraza "bilo i bitisalo" = "bilo, pa prošlo"). u stvari, nije nepravilna ona prva upotreba, ali samo zato što su ljudi bili toliko glupi da su je raširili i na kraju usvojili. nemojte biti glupi. pozdrav.

  • Tog perioda se rado sećam jer se tada lepo bitisalo. (starcevo.org.yu)
  • NISMO MI ZEMLJA U KOJOJ JE MOGUČE BITISATI (sarajevo-x.com)
"vrh":
  • Bitisati, dakle, ne znači više sačuvati jednoznačni identitet, već živjeti u konačnosti u smislu beskonačnosti, pri čemu egzistencija traje u vidu puke skice i igre raznovrsnih uloga. (openbook.ba - S njemačkog prevela Mira Đorđević)

9 Comments:

At Sat Nov 25, 05:46:00 pm , Blogger stvor bre ! said...

* Potrebni smo im kao vojnici da bi smo ubijali druge radnike i radnice, (kontra-punkt.info)

* Kada bi smo bili dovoljno trezveni, rekli bi smo - Nećemo to da slušamo. (slobodnaevropa.org)

uuuuuuhuhuhuhuhu
od kada so ti antianarhoradikalka :)

 
At Sat Nov 25, 06:03:00 pm , Blogger friend in need said...

ja samo izvrshavam random copy/paste...

 
At Sun Nov 26, 12:59:00 am , Blogger stvor bre ! said...

odlichan ti je edit!!!
misim :))

 
At Sun Nov 26, 11:14:00 pm , Anonymous Anonymous said...

ahahahhaha
volim primjere
volim:
Ja bi opet samo s' tobom.(harisdzinovic.com)

 
At Mon Nov 27, 02:20:00 pm , Blogger friend in need said...

;]

 
At Fri Dec 15, 08:11:00 am , Anonymous Anonymous said...

ooo aj zavrshish da ovo bude popap otporan na sve popap blokerse!!

 
At Fri Dec 15, 09:41:00 am , Blogger friend in need said...

a zashto bre. ne volim tako.

 
At Fri May 29, 09:20:00 am , Blogger Српска ћирилица said...

Десет векова ћирилице!
А што овде нико не користи ћирилицу?
Кад видим: подрсхка, цхудан, тразхити ... :-(
Важније од тога да ли се нека реч пише овако или онако, јесте да ли је на српском језику на ћирилици, или није!
Ћирилица се пише срцем!
Није свеједно.

 
At Fri Feb 28, 05:24:00 pm , Blogger Unknown said...

Potpuno je arogantno tako nazivati ljude retardiranim i jadnicima zato sto ne znaju isto sto i ti. Nemoj praviti postove o jezickim nedoumicama ako onaj ko to cita treba da se oseca inferiorno. Oni koji znaju sve to nije im ni potrebno da citaju ovaj post. Osim toga, i ti imas ozbiljnu gresku. ''Ja bih'' i ostali oblici nisu potencijal glagola ''biti'' vec njegov aorist. Potencijal bi glasio ''ja bih bio/bila''.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home